viktigt att tvätta sina sminkborstar

Precis som rubriken säger är det viktigt att göra ren sina sminkborstar. Jag har på senaste tiden börjat få lite finnar i fejset, men jag vet av erfarenhet att dessa brukar försvinna när mina sminkbortar är rena. Det är väl självklart att min hud inte vill bli inkletad i massa bakterier. Så idag tog jag tjuren vid hornen och tvättade mina sminkborstar.

Lite tips till er när ni ska tvätta era sminkborstar:
→ Om sminkborsten är av äkta hår; använd schampo
→ Om sminkborsten är av syntethår; använd diskmedel
→ När borstarna torkar låt dem stå med "håret" nedåt (se bild nedan), för annars kan vattnet rinna ner i handtaget och lösa upp limmet så att hårstrån börjar lossna.



Fint uppradade






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0