gävle tingsrätt

Hey!

Hade föreläsning med en ny föreläsare idag. Han var lite rolig. Det gjorde att dom nästan 3 timmarna gick liiiite fortare än vanligt. Men bara lite. Han föreläste om köplagen och konsumentköplagen. Det är mycket man inte vet alltså. Vi har mer rättigheter än vi tror. Och det finns en hel del cash att klämma ut på lite av varje ;P Till exempel om jag köper ett bord på Ikea, sedan när jag ska skruva ihop det så visar det sig att det fattas ett ben. Då ska jag kunna få (förutom ett ben till mitt bord, alternativt ett nytt bord) reseersättning för att jag faktiskt har åkt hem med detta icke-hela bord och sedan tillbaka till Ikea. Enligt köplagen paragraf 67 eller något sånt. Kom ihåg det! Och då ska du inte behöva få en tillgodo-check or whatever, utan du ska kunna få i kontanter. Så det så.

Efter föreläsningen åt vi lunch på skolan och sedan gick vi till Gävle tingsrätt. I'm not in trouble. Heheh. Satt och lyssnade på en rättegång som gällde skadegörelse. En snubbe hade kastat en BARNstol genom en ruta. Haha :P Så imorgon på vår lediga dag ska vi till skolan för att skriva ett pm om detta. Plus att vi ska försöka hinna med att göra alla 58146854165 uppgifter till onsdagens övningstillfälle.

Peace out!




Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0