falukorv

Det var extrapris på falukorv på ica. Då var man ju bara tvungen att gå dit och köpa det och en liter mjölk. För er lite trögtänkta så blev det stuvade makaroner & falukorv till middag. Satt fint i kistan.

Så fort det är extrapris måste man ju slå till, vettni. Måste tänkta ekonomiskt i dessa tider. Det är väl tur att man får lite cash den 23. Och sen är det ju jul också. Om man har tur så får man kanske lite papper (pengar är bara papper).

Var nyss in på csn.se och kollade när nästa utbetalning är, och passade samtidigt på att kolla hur stor min skuld är. 6847 kr för denna termin. Inte alls mycket (okej, nu låter det som att jag inte har någon som helst respekt för pengar MEN→) om man jämför med vad jag kunde ha haft om jag skulle ha fullt lån; 27480 kr. Ajaj, det skulle ha svidit lagomt. Under min studietid skulle det bli ca 164880 kr. DAMN. Heja studieskulder! Tur att man är lyckligt lottad som får hjälp med matpengar av mina pears. + överskott från hyran på kungsvägen. Det är ju tack vare dom jag inte behöver ta mer lån. Och såklart försäkringskassan som bjuppar på bostadsbidrag. Tacksam.

Jessi

Gött =) Tror jag får ta med mig mjölk, makaroner och korv och bjuda in mig på stuvade makaroner någongång ;)

2010-12-09 | 22:26:00 | http://takeadeepbreath.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0