:(

Idag har jag varit i stallet hela dagen. Plockade upp Carro 08:20. Då åkte vi till stallet och släppte ut hästarna, mockade och allt det där. Sedan åkte vi hem och var hemma i någon timma, sedan var det bara att åka tillbaka för att ta in dom. Lite kaotiskt som det alltid är. Plus att det var lerigt och mysigt! Märkte när alla hästarna var inne att Masse inte åt någonting. Han liksom bara stod rätt upp o ned. Blev lite förvånad. Jag menar, han brukar alltid vara matglad. Gick in till honom och försökte mata honom med lite hö, men han ville inte ha. Började bli orolig då jag såg att han hade lagt sig ner. Fick upp honom på benen igen och pysslade och pratade lite med honom. Vi ringde självklart några ridlärare, och dom sa att vi skulle ta bort maten och gå ut och gå med honom, vilket vi gjorde. Matilda hjälpte oss även att ta tempen på honom. Det visade sig då att han hade 40,3 graders feber. Blev ännu mer orolig. Då gick vi in i ridhuset där han fick skritta och trava lite. Efter det gick vi in med honom i stallet och då kom det några och kollade honom. Lyssnade på magen, inget ljud (=inte bra) och typ vitt tandkött (=inte bra).

Det känns jobbigt, för jag vet inte hur han mår. Det enda jag vet är att febern har sjunkit till 38,4 grader. Blir ledsen, för han försökte verkligen se glad ut. Och han var lika gosig som alltid. Han är en kämpe. Jag hoppas att det inte är något allvarligt och att han snart mår bra igen. Jag tänker åka dit imorgon och titta till honom.




DLC

fin blogg.

2009-11-09 | 10:50:39 | http://bbebot.blogg.se/
Anna

ååh förstår hur du har de, hoppas han tillfrisknar inom kort!<3

2009-11-09 | 11:27:45 | http://ajls.blogg.se/



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0