oförberett prov

min mentaltränings-lärare kom med ett oförberett prov imorse. det skulle vara betygsgrundande och vi fick 3 minuter på oss att göra klart provet. alla fick ett varsitt papper som låg upp-och-ned. sedan räknar han ner "3....2......1......börja!" alla vänder på sina papper. läraren sätter på Roger Pontare-När vindarna viskar mitt namn på högsta volym?! inte nog med det så går han omkring i klassrummet och stressar oss genom att säga saker som "bara 2 minuter och 45 sekunder kvar!", "50 sekunder kvar! jag har aldrig haft en klass som har varit såhär långsam!" osv osv samtidigt som roger pontare skrålade på för full hals. trodde jag skulle dö av stress där ett tag.

hade tänkt att ni ska få svara på några frågor som var med på vårat prov:

♣ Det är en slaktare som är 186 cm lång, vad väger han?
♣ Två stycken spelar tennis. De har spelat 5 set. Båda har vunnit 3 set var. Hur är det möjligt?
♣ Pappa tjur dricker 50 liter vatten om dagen. Kalven dricker 20 liter vatten. Hur mycket dricker mamma tjur?
♣ Hur många djur av varje art tog Moses med sig på arken?

Den som svarar alla rätt får en överraskning! :D SVARA SVARA!


som ni kanske förstår så var inte provet betygsgrundande. han ville bara att vi skulle stressa upp oss innan vi skulle ha en avslappningsövning. att svara på gåtor under stress är helt omöjligt. jag hade inte ett enda rätt :D hahaha. han är allt en luring den där janne.

Ida

1: Slaktaren väger om han har normalvikt ca 80 kg.

2: Någon av seten blev oavgjorda

3: Det finns inga mamma-tjurar

4: Moses seglade aldrig någon ark

2009-02-10 | 16:46:52 | http://idanordstrom.blogg.se/
Ida

2: Något av seten blev oavgjorda *

2009-02-10 | 16:47:41 | http://idanordstrom.blogg.se/
AmandaOkfors

hahahahaha , nööööörd idis !!! men nu vet jag ju svaren iallafall om vi också får göra det där provet (A) haha , hoppas det så jag kan glänsa med all rätt :))) ehehehe

2009-02-10 | 18:58:30 | http://amandaokfors.blogg.se/
:D

1 han väger kött

2dom spelar var sin match

3 finns ingen mamma tjur

4 det var inte moses som var på arken



2009-02-10 | 22:19:34 |



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0