julafton

ojoj. idag är det julafton. snart är julen slut, finally. nääerå.

dagen har sett ut på följande vis:
vaknade typ 11 av att sängen var tom, YES. (eller jag var ju i den såklart, heh). låg och sträckte på mig ett tag. sedan kom dom in och gastade och tände lampan rätt i ögonen på mig. öppnade då mina paket som låg i julstrumpan, hihi. sedan var det dax för julgröt. pappa åt nog mer kanel&socker med gröt, istället för gröt med kanel&socker. det påpekades även för honom. men det brydde han sig inte om. och vår älskade hund elvira satt på sin vanliga plats - nedanför pappa när han stod och skar upp skinka xP när jag hade varit duktig och ätit upp min gröt osv, så duschade jag och fixade mig. målade naglarna. ringde jessi och frågade om hon hade nightmare before christmas. det hade hon icke. men det löste sig iaf. syrran laddade hem från sf anytime. så efter att hon stressat på mig som en galen ko, satt vi där i soffan med datorn framför oss. haha, fattigt. klockan 14:30 åkte vi till mormor & morfar.
Klockan 15:00 satt vi självklart bänkade i tvsoffan allihopa och kollade på kalle anka. för att citera Just D: Och när dom återigen rullar Kalle Ankas spratt till mer gråt än skratt, Ja då vet man att Nu är det jul igen. så jävla sant. det är mer gråt än skratt. less på kalle anka så jag vill nästan spy. men vad gör man inte för traditioner.. när kalle anka var slut åt vi god julmat. prinskorvar, köttbullar, potatis, lax, skinka, ägg. yeah you know the deal. ett tag senare kom vi till det alla hade väntat på. höhö. JULKLAPPARNA. mycket fina fick jag i år. för att nämna en piss i mississippi: ett vitt hoppschabrak (för er som inte vet:en sån där fin grej som man har under sadeln), massor av körlektioner, typ spa-kit från body shop, sminkväska, en jättefin röd scarf, pengar m.m.
när alla hade slitit upp sina paket som galna vargar kollade vi på en film med robert gustafsson. han är grymt rolig. för er som inte visste liksom. sen åkte vi hem. då var väl klockan 11.

värt att påpekas är att jag fick mandeln i gröten :D två år i rad nu tror jag (minst!). viktigt! :D jag önskade såklart nånting. hehehehe *hemlighetsfull*. hoppas önskningen går i uppfyllelse. då blir jag lycklig :) fast det är jag ju redan. eller? är jag lycklig? är jag verkligen lycklig? shit, svår fråga. men jo det tror jag att jag är. jag är nog lycklig :) även fast några små pusselbitar fattas i mitt stora familjepussel på 1000 bitar.

jag bjuppar kanske på lite fina fotografier från julafton 2007 imorgon. för jag orkar inte nu.

Åååh, när grannen står och ylar som en skållad katt
Nått om Stilla Natt
Ja då vet man att
Nu är det jul igen
Ju-ju ju-bu-di jul igen.


en applåd till den som orkade läsa igenom alltihop. well done.


Don't just look on the bright side of life; Live on it / julkram och julpuss

Jessica

Jag orkade läsa allt =) en applåd till mig, nu ska jag gå och sova i min fina badmössa =)

2007-12-25 | 00:58:08 | http://takeadeepbreath.blogg.se



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0