Idag är igår och jag vet inte vart jag är påväg

IGÅR
Hade en mattelektion. Och jag ligger redan efter, hur lyckad får man bli ;/ (men jag har iaf tagit med mig matteboken hem över helgen, så om jag får tid över tänker jag vara duktig)
På lunchen åkte några, inklusive mig själv, hem till Jessi och åt våfflor. Gött det.
Resten av dagen skulle vi spendera i Sidsjön. Så det var ju bara att gå dit. Vilket är en sträcka på ungefär 7km. I (eller ja, PÅ) Sidsjön åkte vi bland annat båt (obserevera BÅT). Lindgren fick ta spjärn mot mina smalben när han skulle ro, så det skulle gå lite lättare. Så nu har man blåmärken på båda benen, det är till och med smärtsamt när jag går :S men det är bara att härda. Iaf, när vi var ute på sjön så skulle min grupp kolla typ hur långt ner solens strålar nådde. Solens strålar når ner till 6m, sen är det kolsvart. Nu vet ni det, man lär sig nåt nytt varje dag ;p Vi tog även plankton och vattenprov. Vi ska väl antagligen mixtra lite med det på nästa biologilektion.
När skoldagen var slut gick jag och jessi nästan hela vägen hem också. Vi kom till Höglunda, då ringde mamma. Hon skjutsade hem Jessi sedan åkte vi till vårdcentralen. Där fick jag min andra cancerspruta. Läskigt det låter med "cancerspruta". Men det ska ju förebygga cancer, inget annat. Så ni behöver inte vara oroliga :)

Det hände inte så mycket mer igår. Eller jo, jag åt pizza. Det är gott, onyttigt och.. har jag sagt gott?

Såhär fin var båten vi gled i också. Nästan iaf..




IDAG
Skoldagen är inget jag orkar beskriva i detalj. För ingenting speciellt hände. Hade 3 lektioner. Vilka var engelska, idrott och samhällskunskap. Gjorde ingen nytta på nån av lektionerna. På engelskan satt vi i grupper och diskuterade. Diksussionen i min grupp bestod mest av svenska, haha xP och på idrotten så satt vi bara och lyssnade på våran idrottslärare. Hade bytt om och allt, för han hade sagt att vi skulle ut och löpa. Men icke. Så då hade man tagit med sig ombyte i onödan. Blubb. Gjorde absolut ingenting på samhällskunskapen.

Kom hem och åt lite pizza som blev över från igår. Bytte sedan. Sedan bar det av till stallet.
Red Lage. Började med att det strulade med hans sadel. Var tvungen att vända på vojlocken och greja. Men tillslut kunde jag iaf sitta upp. Det var ju en utmaning i sig xD hade ont i benen och han är väldigt stor. Men det gick haha. Jag hann inte ens fixa stiglädrena, för då skulle vi börja rida. Stressigt när det krånglar. Vi red iaf nedre rundan sedan trimmade vi lite i paddocken. Det gick jättebra :) han var verkligen fin idag, Lagemannen :)

När jag kom hem la jag mig i sängen och kollade på tv. Först Ugly Betty, sen Junior eurovision song contest. Såg bara på slutet. Men jag kan ändå få påpeka att fel snorunge vann. aja, who cares anyway?


Don't just look on the bright side of life; Live on it / puss






Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:



Trackback





Dude, you're fugly!


bloglovin

bloglovin







RSS 2.0